amirkabirlibrarian

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه است.

amirkabirlibrarian

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه است.

کتابخانه امیرکبیر به صورت دو شیفت از ساعت 7.30 صبح تا 19.00 بعدازظهر دایر می باشد.

کاربران می توانند به منظور استفاده مجازی از خدمات کتابخانه( اطلاع از کتابهای موجود، تمدید و رزرو) از نرم افزار مدیریت کتابخانه ها با عنوان سامان(www.samanpl.ir) استفاده کنند.

این کتابخانه دارای دو سالن مطالعه مجزا برای کاربران است که در تمامی روزهای هفته برای خواهران و برادران باز می باشد.

کتابخانه دارای بخش های زیر می باشد.

 مخزن

قفسه ها به صورت باز اداره می شوند و کتابها به روش رده بندی دیویی چیده شده اند.

 مرجع

این بخش دارای 1781جلد کتاب همراه سه کره جغرافیایی، اطلس، نقشه ایران می باشد. کتابهای این بخش با "م" قرمز که نشان دهنده مرجع بودن کتاب است مشخص شده؛کتابهای این بخش قابلیت امانت ندارند و برای استفاده در محیط کتابخانه قرار داده شده اند. همچنین قفسه های جداگانه قرآن و استان شناسی هم در این بخش قرار دارند.

 خدمات اینترنتی

در این کتابخانه یک بخش مجزا و مستقل با عنوان "بخش محققین" وجود دارد که دارای 9 دستگاه رایانه با اتصال اینترنتی wireless است و مورد استفاده مراجعین با مدرک کارشناسی و بالاتر می باشد.

 نشریات

بخش نشریات دارای 4 عنوان روزنامه و 75 عنوان نشریه است که نشریات آن به ترتیب الفبایی مرتب شده اند و 3 شماره گذشته آن زیر قفسه همان نشریه آرشیو شده است.

 کودک

بخش کودک همراه با رنگ آمیزی های مناسب، کاردستی، نقاشی کودکان، تلویزیون و دی وی دی محیط مناسبی برای ارائه برنامه های مناسب به کودکان است.  این بخش دارای 2526 جلد کتاب با برچسب رنگی مشخص شده برای هر مقطع سنی است. فعالیت هایی که در این بخش انجام می شود شامل: قصه گویی، آموزش نقاشی، آموزش قرآنی به کودکان و کلاس رباتیک است.

بخش ویژه

بخش ویژه ی کتابخانه امیرکبیر بخش "دفاع مقدس" است که کتابهای مربوط به 8 سال جنگ تحمیلی می باشد

فعالیت های فرهنگی

از جمله فعالیت های فرهنگی که در این کتابخانه انجام می گردد شامل: جلسه تفسیر موضوعی قرآن برای بانوان، جلسه غرب شناسی، مولوی شناسی ،نقد کتابهای رمان و  تشکیل کلاس های اوقات فراغت مانند خوشنویسی، طراحی ومقاله نویسی است.

زیبا سازی فضای کتابخانه

برای زیباسازی فضای کتابخانه از تابلوهای قرآن و طبیعت، آثار تاریخی کرمانشاه، تابلوهای خط، گلهای طبیعی و مصنوعی، برچسب های دیواری  استفاده شده است.